Voorwaarden

Bloem in je thee is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel te Alkmaar op 1 maart 2019 onder nummer 74150766.
Je gaat akkoord met de onderstaande algemene voorwaarden als je besteld bij Bloem in je thee. Bloem in je thee heeft het recht om deze algemene voorwaarden aan te passen.

Contact
E-mail: contact@bloeminjethee.nl of vul het contactformulier in. Het streven is om binnen twee werkdagen je bericht te beantwoorden.

Voorraad
Ondanks zorgvuldige inkoop, kan het voorkomen dat een door jou besteld product niet voorradig is. Het streven is om binnen twee werkdagen contact met je op te nemen om de opties aan je voor te leggen. Dit zal zijn: omruilen voor een ander product, annulering van de bestelling of terugbetaling van het product.

Bestellen
De bestelling is gedaan, nadat je een bestelling op de website hebt geplaatst en deze hebt verzonden door op 'Bestellen' te klikken.

Betalen
Betalen in de webshop van Bloem in je thee kan via iDEAL, overboeking IBAN, Klarna, met de VVV cadeaukaart en Bancontact gedaan worden. Hieronder volgt een korte uitleg over de net genoemde betaalmethoden.

iDEAL: lijkt op digitaal pinnen.
 iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken. Als je kunt internetbankieren, dan kun je ook gebruik maken van iDEAl. Met iDEAL betaal je veilig en gemakkelijk je online aankopen en je rekent af in de vertrouwde internet betaalomgeving van jouw eigen bank. iDEAL lijkt hiermee op een pin-betaling.

Overboeking IBAN: Vooraf overmaken. Nadat je de bestelling hebt gedaan en voor deze betaaloptie hebt gekozen, kun je het te betalen bedrag overmaken naar NL07 KNAB 0258 5999 36 t.a.v. Bloem in je thee. Vermeldt dan als omschrijving het bestelnummer dat je van ons hebt ontvangen in de orderbevestiging. Je bestelling wordt verzonden zodra wij de betaling hebben ontvangen.

Klarna: achteraf betalen. Je kan achteraf betalen binnen 14 dagen zonder extra kosten.

Bancontact:
voor iedereen met een Belgische bankrekening! Betaal met de app of met de kaartlezer.

Verzending
Het streven is om jouw bestelling binnen twee werkdagen te verzenden. Heb je bij betalen voor ´Vooraf overmaken´ gekozen, dan wordt je bestelling verzonden zodra het te betalen bedrag op onze rekening staat. Verzenden gebeurt met PostNL. De vervoerder probeert altijd eerst het pakket bij je thuis af te leveren (tenzij tijdens het afrekenen hebt gekozen voor 'verstuur naar een afhaalpunt'), hierna zal je pakketje alsnog naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt van de vervoerder worden gebracht.
Nadat je hebt gekozen voor 'verstuur naar een afhaalpunt', kun je zelf een afhaalpunt van PostNL kiezen. Dit kan niet meer gewijzigd worden nadat je je keuze hebt bevestigd.

Verzendkosten
De verzendkosten bedragen €4,50 binnen Nederland en dit wordt altijd vermeld tijdens het bestelproces. Woon je in België? Dan betaal je €9. Je krijgt na het verzenden altijd een track&trace-code gemaild. Je pakket wordt thuis afgeleverd, later nogmaals aangeboden of naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt van de vervoerder gebracht. Je kunt er ook voor kiezen om je pakket direct naar het gekozen afhaalpunt te laten sturen.
Verzending is op dit moment alleen mogelijk naar geselecteerde landen. Wil je het naar een ander land laten sturen? Aarzel niet en neem contact op met ons, we kunnen je dan een passende oplossing bieden.

Je factuur ontvang je alleen digitaal, op het mailadres dat je bij je bestelling hebt opgegeven. Hierdoor kun je ook gelijk de bestelling aan iemand anders sturen, bijvoorbeeld als cadeau!

Onjuist afleveradres
Het kan gebeuren dat jij als klant een verkeerd afleveradres invult, bijvoorbeeld omdat je een verkeerd huisnummer hebt getypt. Je bestelling zal dan niet aankomen. Indien dit het geval is kunnen wij het pakket opnieuw versturen. Jij als klant betaald dan de verzendkosten. De verzendkosten voor een zending binnen Nederland bedragen €4,50.

Als blijkt dat de fout bij ons ligt dan sturen wij je bestelling gratis opnieuw op.

Afhalen
Bloem in je thee is gevestigd in Alkmaar. Daarom bieden wij jou de service om je pakketje af te halen en geen verzendkosten te betalen. Kies hiervoor in je winkelwagen voor 'Ophalen in Alkmaar'.
Na je bestelling zullen wij via de mail contact met je opnemen om een datum en tijd af te spreken. Afhalen kan op Willem de Zwijgerlaan 94.

Digitaal factuur
Je factuur ontvang je digitaal, op het mailadres dat je bij je bestelling hebt opgegeven. Hierdoor kun je ook gelijk de bestelling aan iemand anders sturen, bijvoorbeeld als cadeau!

Levertijd
Het streven is om jouw bestelling binnen 2 werkdagen te verzenden. Je bestelling wordt verzonden met een volgcode, hiermee is het eenvoudig om je bestelling te volgen. Na verzenden is bezorging vaak al de volgende dag. PostNL voert de bezorging uit. Wegens drukte bij het postbedrijf kan het soms voorkomen dat je bestelling iets later wordt bezorgd. Hier is Bloem in je thee niet voor aansprakelijk.

Retourneren
Wij doen erg ons best om jou de beste kwaliteit en winkel- en uitpakervaring te bieden. Mocht er toch een product niet naar wens zijn, dan mag je het betreffende product binnen 14 dagen (wettelijk herroepingsrecht) na ontvangst retour sturen. Het product moet in de originele verpakking zitten en mag niet zijn open gemaakt. Het product mag niet gebruikt en/of beschadigd zijn. Mocht je toch een product retour sturen dat niet aan deze eisen voldoet, dan kunnen wij je het aankoopbedrag helaas niet terug storten.
Je krijgt het volledige bedrag teruggestort, inclusief de verzendkosten om je bestelling bij jou thuis te krijgen. Verzendkosten en andere gemaakte kosten voor het terugsturen zijn voor de koper. Wil je je product retourneren? Vul dat dit formulier in, er zal dan binnen twee werkdagen contact met je worden opgenomen waarin aangegeven wordt wat de vervolgstappen zijn. 
Wij zijn niet verantwoordelijk voor pakketten die zijn zoekgeraakt in de post. Het is daarom aan te raden om te verzenden met een track&trace-code. 

Ga naar > Contactformulier retourneren

Afwijkend uiterlijk van de theebloemen ten opzichte van de afbeeldingen
Theebloemen worden met de hand gemaakt. Dit is een erg precies en speciaal klusje. Hierdoor kan het voorkomen dat jouw theebloem een klein beetje afwijkt van die op de foto, wij van Bloem in je thee zijn hier niet voor verantwoordelijk. Dat jouw theebloem afwijkt van de foto kan gebeuren, maar het zal nooit een totaal andere bloem zijn!

Garantie
Bloem in je thee is verantwoordelijk om jou, als klant, een goedwerkend product te leveren dat voldoet aan de product omschrijving zoals beschreven is op de website. Je hebt wettelijk recht op zes maanden garantie. Na deze zes maanden moet jij kunnen aantonen dat je het product normaal hebt gebruikt.

Hoe een theebloem 'zetten'
Gebruik water van 90 graden. Bij kouder water zal de theebloem niet volledig openen, bij warmer water zal de smaak bitter worden. Ook moet er voldoende water in je glas of theepot zitten en je glas of theepot moet breed genoeg zijn. Is dit niet zo, dan heeft de theebloem niet voldoende ruimte om zich te openen of naar de bodem te zakken. Lees ook deze blog, voor alle zetinstructies.

Prijzen en kosten
De vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
De prijzen die in de webshop van Bloem in je thee zijn vernoemd, zijn exclusief verzendkosten. Deze worden in het winkelmandje genoemd. Prijswijzigingen zijn niet van toepassing op bestellingen die al zijn geplaatst.

Trustpilot
Wij hechten heel veel waarde aan klantvriendelijkheid. Daarom krijg je in de weken na je bestelling een mail van Trustpilot en hierna nog een herinnering. Hier kun je een review achterlaten en schrijven hoe je onze service hebt ervaren. Dit is uiteraard nooit verplicht! Om te lezen welke reviews al zijn achtergelaten, kun je hier klikken!

Ga naar > Trustpilotpagina van Bloem in je thee

Nieuwsbrief
Als je je hebt aangemeld voor de nieuwsbrief, beloven wij je dat we je minimaal aantal mails zullen sturen. Je ontvangt de meest recente blogs, nieuwtjes en acties. Je kunt je altijd afmelden door onderaan de mail op 'Unsubscribe' te klikken. Je privacy wordt 100% gegarandeerd. 

Aansprakelijkheid
Wij zijn niet aansprakelijk indien er een allergische reactie optreed na het drinken van thee die besteld is bij Bloem in je thee. Bij elk product worden de ingrediënten weergegeven.

Bezoekadres
Bloem in je thee heeft helaas geen fysieke winkel of bezoekadres. Uiteraard is afspraak op locatie in de meeste gevallen mogelijk.

Auteursrechten en intellectuele eigendomsrechten
Zonder schriftelijke toestemming mag niets van deze website of andere sites waarop Bloem in je thee actief is vermeerderd worden. Al het (beeld)materiaal hoort bij Bloem in je thee of is met toestemming van derden gekregen. 

Samenwerking en onafhankelijkheid
Bloem in je thee werkt samen met influencers. Dit is een samenwerking waarbij de influencer schrijft over de gekregen producten van Bloem in je thee. De influencer geeft een onafhankelijke mening over de producten.


AVG
Op 28 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) ingegaan. Op deze pagina lees je hoe wij met jouw gegevens omgaan.